GroenLinks stemt in met de tijdelijke huurverlaging voor schouwburg Het Park, maar dringt tegelijkertijd aan op duidelijkheid over de toekomst van het theater. De wethouder belooft om de raad te betrekken bij het vervolgtraject, zoals raadslid Christine Ravenhorst voorstelde.

Schouwburg Het Park krijgt een tijdelijke huurverlaging: 150.000 euro per jaar, drie jaar lang. Daar stemt GroenLinks mee in, om hiermee het voortbestaan van de schouwburg te waarborgen. “We willen erger voorkomen,” zegt raadslid Christine Ravenhorst. “Het culturele programma staat op het spel.”

Ambitie en huur

Hiermee zijn de financiële problemen van Het Park tijdelijk opgelost, maar de vraag is of het voldoende is. “Hoe past het ambitieniveau van het huidige bestuur bij het huurcontract? Daar moeten we de komende tijd duidelijkheid over krijgen.” Christine vroeg de wethouder of ze dit jaar met alle belanghebbenden, inclusief de raad, in gesprek wil gaan over de toekomst van het theater. Dat heeft de wethouder toegezegd.